Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

ITT AZ ÚJ MÓDSZERTANI ÖTLETTÁR!

Van egy jó ötlete? Töltse fel az új Módszertani Ötlettárba és nyerjen Digitális Pedagógus és Oktatói Díjat! 

A Tempus Közalapítvány szakmai fejlesztéseinek keretében a korábbi években nagy népszerűségnek örvendő Digitális Módszertár és Módszertani Ötletgyűjtemény ötvözésével jött létre az új Módszertani Ötlettár, amely megújult arculattal várja az érdeklődő pedagógusokat.

Az idei felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Módszertani Ötlettárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. 

Az ötletek feltöltésére 2024. július 1-től augusztus 16-ig van lehetőség. 

Az előző évekhez képest a Módszertani Ötlettár legnagyobb újdonsága az, hogy az adatbázisába nem csak a köznevelés területén dolgozó pedagógusok, hanem a szakképzésben tevékenykedő oktatók is tölthetnek fel módszertani ötleteket. 

Tovább az új Módszertani Ötlettárra!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Eating and cooking

Kettő tanórás projekt munka, szakács tanulóknak, szókincsbővítésre, a harmadik világ problémáira való érzékenyítésként, szociális ...

2023.08.15.

Quizlet-kulcs a tanulói autonómiához

Az autonóm nyelvtanulásról általában a DuoLingo-szerű applikációk jutnak eszünkbe, de ha közelebbről megnézzük, az ilyen és hasonló ...

2023.08.14.

Upcycling, avagy ami az egyiknek szemét, az a másiknak...

A projekt egy nemzetközi Erasmus+ pályázathoz kapcsolódó nemzetközi együttműködés ötnapos magyarországi mobilitásának programja. A ...

2023.08.07.

Digitális történetmesélés - új köntösben

A projekt ötletét az inspirálta, hogy idén ősszel ünnepli az intézményünk fennállásának 50. évfordulóját. Ebből az alkalomból ...

2023.08.06.

Kódolók és kódfejtők a történelemben

Az ötlet: Matek és töri. A projekt ötletét Fazakas Tünde matekos kollégámtól kaptam. Ő ajánlotta a projektnapra a matematika-történelem ...

2022.08.14.

Egy hajóban - pedagógusnapi műsor megvalósítása projektszemlélettel

Az iskolai műsorok és megemlékezések évről-évre kötelező jelleggel, sablonszerűen kísérik végig a tanulók és a tanárok életét. A ...

2022.08.14.

Tojásból lesz a csoda?

Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...

2022.08.07.

A Mi kis okos falunk

A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki ...

2022.08.03.

Points of view - A látszat néha csal!

A módszertani ötlet angol címe: Points of view - utal arra, hogy az itt bemutatott téma alapja különböző szempontok, nézetek ütköztetése ...

2022.08.02.

Gólyatojás akadályverseny

Utoljára, a 2006-ban felvételt nyert ötödikes osztály számára szerveztek a diákönkormányzat tagjai úgynevezett tojás-akadályversenyt. Ezt...

2022.08.01.

Kalandozásaink a legnagyobb magyarral

"Kalandozásaink a legnagyobb magyarral" -reformkor-projekt az általános iskola 7. osztályában Ahány pedagógus - de legalábbis ahány iskola...

2022.07.26.

A friend in need is a friend indeed.

A bemutatott ötlet témája: barátok, kapcsolatok. Ez bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam...

2022.07.22.

Személyiségamőba

A módszertani ötlet egy korábbi fejlesztés ("Történelmünk kártyái") továbbgondolásán alapul, és mintegy 6-7 éve fejlesztem, javítgatom....

2021.08.25.

TÜKÖRKÉP - avagy mit rejt a tükör?

Az ötlet apropójául a karanténos oktatás alatti tapasztalatom szolgált, miszerint a diákok nem szívesen vesznek részt kamerával az online ...

2021.08.24.

Mitől zöld a Föld?

Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...

2021.08.18.

Thinking Caps On!

A projekt a iskola és oktatás érettségi témakörhöz kötődik, a téma feldolgozásának lezáró fázisa. A projekt megvalósítása során a ...

2021.07.19.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában

Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...

2020.08.17.

SMART BIOLÓGIA

A SMART mint "okos" kifejezés nem csak a matematika és informatika tantárgyak oktatásánál kell hogy jelen legyen, hiszen a 21 század diákjai ...

2019.09.29.

Kreatív írás workshop Mentimeter alkalmazással

A diákok a Mentimeter alkalmazás segítségével verset írnak német nyelven, és verseiket megosztják egymással. Az írás folyamatán ...

2019.08.26.

Nyomozás Erdélyben - krimijáték

A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...

2019.08.26.

LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker

Leonardo da Vinci halálának 500 évfordulója alkalmából a tanulók a projekt során megismerkednek Leonardo Da Vici korával, annak ...

2019.08.17.