Mi tesz sikeressé egy iskolavezetőt a 21. században? Hogyan járulhat hozzá az iskolák autonómiája, az intelligens elszámoltathatóság, a megosztott vezetés vagy a vezetők képzése egy méltányosabb oktatás megteremtéséhez?
Az iskolavezetés fogalma a 21. században egyre kevésbé az iskola élén álló igazgató heroikus munkáját jelöli, sokkal inkább azt a folyamatot, amely során tanárok, diákok, szülők (és más partnerek) egyedi készségeit és tudását stratégiailag használjuk a közös oktatási célok elérésére. Az iskolavezetés legfontosabb feladata a tanulási-tanítási folyamatok stratégiai irányítása; központi kérdése, hogy hogyan teremtheti meg minden gyereknek – függetlenül a szociális hátterüktől, etnikai hovatartozásuktól, nemüktől – a lehetőséget képességeik kibontakoztatására és arra, hogy produktív, cselekvőképes polgárrá váljon.
A Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportja 2008 óta különböző projektek keretében járja körbe a fenti kérdéseket. Tematikus aloldalunkon főbb témáinkhoz kapcsolódó szakmai anyagok találhatók, valamint tájékozódhatnak eseményeinkről – iskolavezetői műhelymunkákról, konferenciákról, angol nyelvű webináriumokról, fórumokról, szakmai műhelyekről. 2011 óta tagja vagyunk az iskolavezetésről szóló európai szakpolitikai hálózatnak (EPNoSL), melyben a tudásmenedzsment tevékenységeket irányítjuk. A honlap tartalmát iskolavezetőknek, tanároknak, kutatóknak és az iskolavezetés kérdésével foglalkozó döntéshozóknak, döntéselőkészítőknek ajánljuk.
Utolsó módosítás: 2015.08.05.