PROFFORMANCE+ 2024: Eszköztár és szakmai közösségépítés

2024.12.16.

Nemzetköziesítés | Felsőoktatás

A PROFFORMANCE+ projekt 2024-ben számos eredményt ért el mind az eszközök fejlesztésében, mind az eredmények disszeminálásában. A cél, hogy a PROFFORMANCE Eszköztár 2025-ben elérhetővé váljon a széles közönség számára.

Komplexebb, átfogóbb kompetenciamérő rendszer

2024-ben a szakmai munka a PROFFORMANCE Eszköztár meglévő elemeinek fejlesztése mellett új elemek kidolgozására is fókuszált. A január 16-18. között Georgiában, Tbilisziben lezajlott konzorciumi ülésen és szakmai műhelyen a partnerek és a szakértők kidolgozták az Értékelőeszköz négy horizontális szempontjának megfelelően az értékelő kérdéseket, így egy komplexebb, átfogóbb kompetenciamérő rendszer áll majd rendelkezésre 2025-től. 

A március 22-i online szakmai műhelyen a rövid kurzusok struktúrájának véglegesítése került napirendre. A szakértők azzal kísérleteztek, hogyan lehet a mesterséges intelligenciát hatékonyan és etikusan felhasználni a kurzusfejlesztés folyamatainak megkönnyítése és a kurzusok színesítése érdekében. Nyáron és ősszel folytatódott a modulok és a kurzusfelület kialakítása és további tesztelése. Összesen 16 modul alkotja majd azt a komplex rendszert, amelyben az egyes kurzusok rugalmasan végezhetőek, kezdőtől a tapasztalt oktatóig mindenki számára érdekes és hasznosítható tartalmakat kínálva. 

2025-ben véglegesítésre kerülnek a rövid kurzusok, amellyel kompletté válik a PROFFORMANCE Eszközrendszer, hozzájárulva az intézményen belüli fejlesztési folyamatok tervezéséhez és megvalósításához. 

Egyre bővülő szakmai közösség 

A PROFFORMANCE konzorcium által szervezett tematikus webináriumok 2024-ben négy kiemelt területre összpontosítottak: digitalizáció, befogadás, nemzetköziesítés és fenntarthatóság. Idén a résztvevők összesen 15 jógyakorlatot ismerhettek meg, inspirációt szerezve ezzel saját gyakorlataik kidolgozásához. Ezek az alkalmak a kapcsolatépítés és a jövőbeli nemzetközi együttműködés lehetőségének kialakítását is szolgálják. A rendezvényeken 6 ország oktatói és oktatási szakemberei vettek részt, webináriumonként 100-120 fővel. 

2024. november 8-án a Tempus Közalapítvány szervezésében zajlott le a PROFFORMANCE Szakmai Hálózat magyarországi nyitórendezvénye. A meghívott intézmények PROFFORMANCE Nagykövetei képviselik intézményüket a hálózatban és biztosítják az információáramlást, a tudásmegosztást és a tapasztalatcserét, valamint támogatják intézményüket a PROFFORMANCE Eszközrendszer használatában. Az eseményen irányított tudásmegosztó szekciók keretében az intézményekben jelenleg használt értékelési és fejlesztési rendszerekkel kapcsolatos jógyakorlatok és kihívások megosztása mellett a résztvevők megismerhették a PROFFORMANCE Eszköztár nyújtotta lehetőségeket. 

2025-ben a Szakmai Hálózat ismét összeül, hogy megosszák tapasztalataikat és meghatározzák az együttműködés további lépéseit az oktatásminőség fejlesztésében. 

2025-ben is díjazzuk a legjobbakat 

A 2025-ös projektzáró rendezvényen ismét sor kerül a PROFFORMANCE Nemzetközi Felsőoktatási Oktatói Díj átadására. A díj célja elismerni az Európai Felsőoktatási Térség kimagasló oktatói jógyakorlatait. A PROFFORMANCE+ projekt (2022-2025) keretében meghirdetett díj fontos küldetése az oktatás és tanulás területén kimagasló oktatók elismerése, előmozdítva ezzel az innovatív felsőoktatási gyakorlatok kultúráját.

A díj emellett ösztönzi további együttműködések kialakítását, valamint a jógyakorlatok megosztását Európa-szerte. A felhívás kidolgozása és kommunikációja 2024-ben zajlott, a jelentkezés 2024. december 17-én zárult. Eredményhirdetés 2025 tavaszán várható. A nyertes jógyakorlatok az elismerés mellé széleskörű láthatóságot is nyernek: a PROFFORMANCE projekt felületein (hírlevél, weboldal, LinkedIn), valamint a PROFFORMANCE+ zárórendezvényen

További információért látogasson el a PROFFORMANCE weboldalára!

 

Utolsó módosítás: 2024.12.16.